My trip continues - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Rick Hoffer - WaarBenJij.nu My trip continues - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Rick Hoffer - WaarBenJij.nu

My trip continues

Blijf op de hoogte en volg Rick

21 November 2014 | Australië, Hervey Bay

Hello again,

Hier een update van mijn trip. Ik was gebleven in Byron Bay waar ik een aantal nachten zou blijven. Ik kwam s' avonds aan met halloween dus het was erg druk in de stad en overal waren mensen op straat. Byron was een gezellig stadje met veel hippies. Er was één hoofdstraat waar alle winkels en restaurants zaten en deze straat eindigde bij het strand. In Byron ben ik naar een reisbureau gegaan om te kijken of een tour kon boeken. Ik heb hier een tijdje gezeten en uiteindelijk heb ik al mijn tours hier geboekt en hebben zij mij super goed geholpen. Ook hebben zij mijn buspas geregeld en hebben zij al mijn hostels voor de rest van mijn reis al geboekt aangezien ik voor een aantal tours een vaste datum moest hebben omdat deze zo populair zijn. In Byron zelf heb ik een kayak tour geboekt. Hierbij gingen we met een groep de zee op om dolfijnen en schildpadden te spotten, helaas had ik deze weer niet gezien maar het kayakken zelf was erg leuk om te doen zo op zee. Bij het reisbureau had ik ook een duiktrip geboekt voor als ik in Cairns ben. Ik kreeg hier een gratis introsessie bij in Byron waarbij ik in een zwembad wat basis dingen geleerd kreeg over de duikuitrusting en het ademenen onder water. Verder kon je naar een vuurtoren lopen boven op een berg en vanaf daar had je een mooi uitzicht over het strand en Byron Bay.

Na Byron Bay ging ik naar de Gold Coast en daarna na Brisbane. Dit waren 2 super grote steden met allemaal hotels en grote winkelcentra etc. Ik was blij dat ik hier niet zo lang zat want ik hou meer van de wat kleinere plaatsen. Ik heb hier veel rondgelopen om de meeste dingen te kunnen zien van het strand en de stad zelf. In Brisbane zat ik nog wel in een erg gezellig hostel en heb ik met wat andere mensen een gezellige avond gehad dus dan is het wel jammer dat je soms maar zo kort ergens zit en dan alweer weg moet. Na deze 2 grote steden ben ik naar Noosa geweest, hier ben ik in totaal 3 nachten gebleven en hier heb ik tussendoor een tour van 3 dagen gedaan naar de everglades. We zaten hier met een groep in het bos bij een rivier en hier gingen we kamperen. Overdag gingen we kanoen in de rivier. De eerste dag waren we bijna de hele dag weg en tussendoor konden we ergens lunchen en zwemmen in de rivier. S avonds weer met de hele groep gezeten en wat gedronken, wat weer erg gezellig was. De volgende dag hadden we een kortere route met het kanoen en gingen we naar een groot meer toe. Hier zijn we even gebleven en in de begin van de middag gingen we weer terug omdat we weer terug naar Noosa gingen. In Noosa zelf was er een groot nationaal park waar je doorheen kon lopen. Dit zag er allemaal super mooi uit. Ook was er een mooi strand wat overliep in een grote baai en daarna een rivier. Mijn laatste dag heb ik nog gesurft samen met een jongen uit mijn hostel die ik op mijn tour had ontmoet omdat mijn bus pas aan het eind van de middag vertrok.

Mijn volgende stop was Rainbow Beach. Dit is eigenlijk maar een hele kleine plaats maar vanaf hier ging ik een tour doen naar Fraser Island. Deze tour is erg populair en hier heb ik een hoop goede verhalen over gehoord. Fraser Island is het grootste zand eiland ter wereld en wij gingen op een tour voor 3 dagen en 2 nachten. Op Fraser Island mag je met een auto (4-weeldrive) over het strand en de inland-tracks rijden. Onze groep bestond uit 4 auto's en in elke auto konden 8 personen. Ik had geluk want van de 8 mensen in mijn groep waren wij met ze 3 die zelf wilden rijden dus wij hoefden maar met ze 3 te wisselen terwijl in andere groepen bijna iedereen wel wilde rijden. Op Fraser zelf hebben we een aantal meren bezocht (Lake mckenzie en Lake wabby), deze zagen er echt super mooi uit en hier konden we zwemmen. Het rijden over het strand en de weg naar het meer toe was echt heel gaaf om te doen. De 2 nachten verbleven we op een kamp en we sliepen in tenten. Iedere groep had allemaal eten meegekregen en we moesten zelf ons ontbijt, lunch en avondeten maken. Deze tour was super leuk en we hadden een erg gezellige groep en Fraser Island was onwijs mooi. Onze 2e avond hadden we nog wel slecht weer, onweer en veel regen maar gelukkig waren we toen toch op het kamp. Ook de laatste dag toen we terug naar de boot reden hadden we wat regen, dus we hadden geluk dat wij dat niet op onze eerste dag hadden (verder is het weer trouwens erg goed hoor dus ik heb niks te klagen, ben al lekker bruin;) ). Toen we de laatste dag terug kwamen hebben we in het hostel nog wat gedronken met de hele groep wat weer erg gezellig was.

In Rainbow Beach zelf ben ik nog naar het strand geweest en elke dag kon je vanuit het hostel een wandeling doen naar de zandduinen om vanaf daar de zonsondergang te zien. Vanaf de zandduinen had je aan de ene kant een uitzicht over het hele strand en aan de andere kant over de stad en een grote rivier. Ook konden we hier nog een keer zandboarden. Het uitzicht was super mooi en we konden een mooie zonsondergang zien vanaf de zandduinen. Mijn laatste dag in Rainbow moest ik samen met nog wat mensen van mijn Fraser tour tot 7 uur savonds wachten op de bus. Omdat er verder niet zoveel te doen was in Rainbow Beach hebben we een beetje gerelaxed bij het hostel. Vanad Rainbow Beach ga ik naar Hervey Bay waar ik maar voor 1 nacht blijf omdat hier niet heel veel te doen is. Na Hervey Bay ga ik naar 1770/Agnes Water, hier blijf ik weer wat langer en vanaf daar ga ik weer een tour doen.

Ik denk dat jullie zo weer goed op de hoogte zijn van alles wat ik de laatste tijd heb meegemaakt. Ik heb het nog steeds erg naar mijn zin en het is allemaal nog super leuk hier en ik heb weer een hoop leuke mensen ontmoet. Voor nu laat ik het hier weer bij.

Groetjes van hier!!!

  • 21 November 2014 - 08:08

    Claudia Hoffer:

    Hoi lieve schat,
    Wat heb je weer ongelofelijk veel gedaan en meegemaakt. Je verheugde je zo op de tour naar Fraser Island en zoals ik het lees is het dat helemaal tof geweest. Lekker zelf kunnen rijden en veel mooie dingen gezien. Je zit al over de helft dus geniet nog van de dingen die gaan komen. Niet te bruin worden want dan steken wij zo af straks of we moeten nog maar even een zonnebankje nemen :).
    Lieverd super leuk verslag weer, lekker verder genieten en tot horens.
    Dikke, dikke knuffel van je moeder.

  • 21 November 2014 - 08:41

    John Hoffer:

    Hoi man.
    Leuk verslag man. Je hebt weer veel gezien en gedaan. Dat rijden in zo'n 4wheel drive moet vast schitterend geweest zijn. Top hoor.
    Geniet nog van de rest van je trip en tot horens.
    Liefs.

  • 21 November 2014 - 14:11

    Rianne:

    Wat een leuk verhaal weer broertje!
    Word echt jaloers als ik het allemaal lees :)
    Mam stuurde ook een foto van de jeep waarin jullie gereden hadden bij Fraser, gaaf hoor.
    Ben trots op je dat je het zo allemaal in je eentje onderneemt!
    Tot het volgende verhaal!
    Liefs en kus van je zusje

  • 21 November 2014 - 15:13

    Eric V Voorst:

    Klasse man,
    zo te lezen kom je tijd te kort geniet er gigantisch van!

    Liefs en ToiToi kerel .

  • 21 November 2014 - 16:55

    Joyce :

    Hee neef!
    Wat beleef je veel, geniet ervan want voor je het week ben je weer in Holland. Nog veel plezier, ben nu al benieuwd naar je nieuwe verhaal en al je avonturen! Geniet ervan!
    Liefs

  • 21 November 2014 - 17:27

    Koopmannetjes:

    Hey Rick,
    Wat fijn om weer te lezen dat je zo ontzettend aan het genieten bent. En wat maak je weer bijzondere dingen mee, Stoer zeg om in die Jeep te rijden zeg, we kijken weer uit naar een nieuw avontuur van je en tot die tijd geniet van alles wat je meemaakt en ziet.
    groetjes De Koopmannetjes

  • 23 November 2014 - 14:57

    Alie:

    Hey Rick.
    Wat heb je veel beleeft. Mooie dingen ondernomen, gaaf met een jeep gereden, zon's ondergang gezien, biertje gedronken dus allemaal leuke dingen meegemaakt. Op naar een nieuw avontuur en een nieuw verslag.

    Groetjes Alie.

  • 23 November 2014 - 15:33

    Ben En Ronnie:

    Hey Rick

    Wat fijn om te horen dat je zo geniet van alles wat je meemaakt.
    Ik heb de jeep gezien waar je in gereden hebt, stoer hoor.

    Veel plezier en geniet van je komende avonturen.
    We kijken uit naar je volgende verslag.

    groetjes Ben en Ronnie

  • 23 November 2014 - 20:10

    Nico En Wilma:

    Hee Rick, wat een mooi verslag weer. Leuk om te lezen. Fantastisch wat je allemaal beleefd. Wij denken dat het niet je laatste reis zal zijn. Zo te horen heb je het echt heel erg naar je zin. Doe je goed, geniet er van, voor je het weet zit je weer met je benen onder tafel bij je ouders. De dagen vliegen vast om. We kijken uit naar je volgende verslag. Groetjes, Nico en Wilma.

  • 07 December 2014 - 14:28

    Gerda:

    Hoi Rick,
    Tjonge wat maak jij ontzettend mooie dingen mee. Een reis denk ik om nooit te vergeten!
    Ik vind het heel knap dat je dit zo in je eentje onderneemt, echt geweldig hoor.
    Geniet van alle leuke dingen die je ziet en beleeft.
    Groetjes Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 December 2014

Back home again

08 December 2014

Arriving at my last stop

21 November 2014

My trip continues

02 November 2014

First 2 weeks in Australia
Rick

Actief sinds 17 Okt. 2014
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 1998

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

17 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: