Arriving at my last stop - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rick Hoffer - WaarBenJij.nu Arriving at my last stop - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rick Hoffer - WaarBenJij.nu

Arriving at my last stop

Blijf op de hoogte en volg Rick

08 December 2014 | Australië, Cairns

Hello everyone,

Hier een nieuwe update van mijn reis. Mijn laatste week is bijna aangebroken en hiermee zit mijn reis er al bijna op:(. Vanaf Rainbow Beach ben ik naar Hervey Bay gegaan. Hier bleef ik maar voor 1 dag en er was eigenlijk niet zo veel te doen dus ik heb wat rondgelopen in de stad. s'Avonds ging ik met de bus richting Agnes Water waar ik 4 nachten ben gebleven. Hier heb ik een tour gedaan 'Castaway'. We verbleven op een eiland waar we 2 nachten gekampeerd hebben. De eerste dag gingen we weer zandboarden in de zandduinen. Verder konden we hier zwemmen en er waren een aantal kleine boten waar we mee in de rivier konden varen. Ook hadden ze een aantal krabvallen uitgezet en konden we vissen, dus s'avonds hadden we krab en vis gegeten welk we zelf hadden gevangen, dit was erg lekker. Verder konden we ook nog kajakken. De laatste dag toen we weer terug naar Agnes Water gingen, gingen we terug met een klein vliegtuig. De piloot deed hierbij een aantal nosedives en 1x zetten hij de even motor uit tijdens een nosedive. Dit was erg gaaf en we hadden een mooi uitzicht over het hele nationale park. Verder heb ik in Agnes Water nog een dag gesurft omdat dit de laatste plaats is waar ik dit nog kan doen. Het surfen was weer erg leuk en s'avonds hadden we een bbq met de hele groep dus dat was erg gezellig. Vanaf Agnes Water had ik vervolgens een nachtbus naar Airlie Beach.

In Airlie Beach en de plaatsen boven Airlie Beach kan je niet meer in de zee zwemmen vanwege de stingers en haaien, dus hebben ze hier een lagoon waar je in kan zwemmen. Verder was er niet heel veel te doen in Airlie Beach. Wel heb ik vanaf hier een tour naar de Whitsundays gedaan. Dit zijn allemaal verschillende eilanden waar heb gingen snorkelen. De tour was 3 dagen en in totaal hebben we op 4 verschillende plekken gesnorkeld. Dit was super mooi en er waren veel verschillende vissen in allerlei kleuren en grootte. Ook zijn we naar Whiteheaven Beach geweest. Dit is strand waar het zand super wit is en heel helder water en je kon een hoop stingrays in het water zien. Op de boot zaten vijf mensen uit Canada waar ik veel mee ben omgegaan tijdens de trip. Ook toen we terug in Airlie Beach waren zijn we naar de lagoon geweest en hebben we samen gegeten, dit was erg gezellig. Zij gingen alleen eerder naar Cairns dan mij. De laatste dag ben ik nog 2 mensen tegengekomen die ik in Agnes Water had ontmoet en daar had ik nog wat mee gedronken s'avonds. De volgende dag had ik een busreis van 10 uur naar Cairns. Dit is alweer mijn laatste plaats en vanaf hier vlieg ik de 16e weer terug naar het koude Nederland. Ik denk dat ik vooral het mooie weer ga missen, het is hier nog lekker 30 graden:), misschien dat ik nog wat zon kan meenemen.

Toen ik in Cairns aankwam heb ik samen met de groep uit Canada gebbq en s'avonds hadden we weer wat gedronken, dit was weer erg gezellig. Ook hebben we nog een andere dag samen gegeten dus ik heb veel met hun gedaan de afgelopen tijd en het was super gezellig met hun. Verder heb ik nog gedoken in Cairns in het Great Barrier Reef, dit heb ik gisteren gedaan. Dit was onwijs gaaf om te doen en weer erg mooi. Ook konden we hier nog snorkelen. Ik heb helaas geen schildpadden of haaien gezien, maar wel een hoop verschillende vissen. Zoals ik al zei is mijn laatste week nu bijna aangebroken en het begint nu op te schieten. Morgen ga ik nog voor 2 dagen naar een regenwoud boven Cairns dus daar kijk ik alweer naar uit. Die tour en de rest van mijn laatste week in Cairns houden jullie nog tegoed. Voor nu laat ik het hier weer bij.

Groetjes van hier!!!


  • 08 December 2014 - 12:59

    Rianne:

    Het klinkt allemaal weer erg goed en sommige dingen ook heel erg bekend voor mij :) Leuk hoor! Je gaat het echt missen als je weer terug bent, geloof mij haha. Dat reisvirus heeft jou ook te pakken! Geniet nog lekker, want voor je t weet is die week om. Dikke kus

  • 08 December 2014 - 14:03

    Alie Hoffer:

    Jeetje Rick alweer een hoop gedaan en gezien. Wat een belevenis allemaal. En alweer je laatste week en dan zit je reis er op. Wat is het snel gegaan zeg. En je gaat zeker de zon missen want hier is het behoorlijk koud haha. geniet nog ff van je laatste week.

    Groetjes Alie

  • 08 December 2014 - 18:12

    Bo:

    Rick, wat een stoere ben jij!!! Zag je reisverhalen via Facebook van je vader. Toffe reis en gaaf dat je het gewoon bent gaan doen.
    Enjoy nog even.

    Groetjes
    Bo

    Ps wat wordt je volgende trip ;)

  • 08 December 2014 - 18:51

    Claudia Hoffer:

    Lieve schat,
    Wat een mooie dingen heb je weer gedaan en ga je nog doen in deze laatste week. Skydiving stoer! Ik doe het je niet na maar ik ben helemaal geen held dus geen maatstaaf ;).
    Geniet er nog even lekker van ook van je vrijheid en ik ben toch ook weer heel blij om je straks in mijn armen te sluiten :).
    Dikke kus van mam.


  • 10 December 2014 - 12:36

    Rick:

    Bedankt weer voor de reacties! Ik denk dat ik het zeker ga missen dus nog maar extra genieten van mijn laatste week. Ik denk inderdaad dat ik nu ook het reisvirus te pakken heb, wat mijn volgende trip wordt weet ik nog niet daar moet ik thuis maar rustig voor kijken. En eerst maar weer een tijdje thuis blijven om te werken en te sparen;).

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 December 2014

Back home again

08 December 2014

Arriving at my last stop

21 November 2014

My trip continues

02 November 2014

First 2 weeks in Australia
Rick

Actief sinds 17 Okt. 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 1994

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

17 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: