First 2 weeks in Australia - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rick Hoffer - WaarBenJij.nu First 2 weeks in Australia - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Rick Hoffer - WaarBenJij.nu

First 2 weeks in Australia

Blijf op de hoogte en volg Rick

02 November 2014 | Australië, Byron Bay

Hello everyone,

Hier mijn eerste reisverslag van mijn backpackertour in Australie. Na een lange vlucht van zo'n 24 uur kwam ik s'avonds laat aan op het vliegveld van Sydney. Omdat ik zo laat aankwam kon ik geen shuttlebus meer krijgen naar mijn hostel en moest ik met de bus naar het centraal station in Sydney. Vanaf daar was het nog een stukje lopen, gelukkig was het hostel makkelijk te vinden. Daar aangekomen snel ingecheckt en snel naar mijn kamer om te gaan slapen omdat ik de volgende dag al meteen mijn groep zou ontmoeten. De volgende onchtend eerst mijn kamergenoten ontmoet. Er waren twee jongens, 1 uit Engeland en 1 uit Nieuw-Zeeland (Edward en Andre), waar ik nog veel mee ben opgetrokken. Daarna naar de receptie om mijn groep voor de komende week te ontmoeten. De groep bestond uit zo'n 40 mensen en we hebben het echt super gezellig gehad alle dagen. We begonnen met een stadswandeling door Sydney naar de Harbor bridge en het Opera. Nadat we hier wat foto's hadden gemaakt en wat hadden rondgelopen gingen we weer terug naar het hostel. 's Avonds gingen we met ze allen naar de sidebar (deze bar zit in het hostel) om pizza te eten en wat te drinken met ze alle. De volgende dag kregen we een informatiesessie over werken en reizen in Australie. Verder heb ik die dag wat rondgelopen met mijn kamergenoot en hebben we noodels gehaald voor het avondeten:). 's Avonds zijn we weer naar de sidebar geweest om wat te drinken.

De volgende dag verlieten we Sydney om voor 3 dagen naar een basecamp te gaan. Dit was 3 uur met de bus en lag midden in de natuur, wat er super uitzag. Ook hadden ze hier een tamme kangaroo die je kon aaien en waar je mee op de foto kon, wat natuurlijk erg leuk was;). De volgende dag gingen we met een soort jeep naar het strand toe. Hier gingen we zandboarden met ze alle wat super gaaf was om te doen. Daarna zijn we nog naar het strand zelf geweest en s'avonds gingen we lekker bbqen. Verder zijn we nog naar het Tomaree national park geweest. Hier moesten we een hoop trappen op lopen om tot het eindpunt te komen. Eenmaal hier aangekomen hadden we een prachtig uitzicht over een grote baai en verschillende mooie stranden. De rest van de dag zijn we op het strand geweest en hebben we lekker in zee gezwommen. De volgende dag gingen we een boottrip doen om dolfijnen te zoeken. Er werd gezegd dat er bijna alijd dolfijnen meezwemmen met de boot maar wij hebben ze helaas alleen in de verte kunnen zien dus dat was erg jammer:(. Daarna gingen we weer terug naar het hostel in Sydney voor onze laatste dagen van het programma. De volgende dag zijn we van Coogee beach naar Bondi beach gelopen, wat zo'n 7km is. We kwamen hier langs allemaal mooie baaien en kleine stranden en we hadden hier telkens een super mooi uitzicht over. 's Avonds had ik met 2 andere jongens spaghetti gekookt en daarna gingen we nog een kroegentocht doen met onze groep. Dit was onze laatste gezamelijk avond met de hele groep, wel was het super gezellig:). Zondag heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan, ik heb mijn kleren gewassen en daarna heb ik met Edward en Andre nog op hun kamer gezetten en hebben we nog wat samen gegeten. De volgende dag moest ik om 07:00 vetrekken om naar mijn surfkamp te gaan. Helaas was er niemand anders van mijn groep die naar hetzelfde surfkamp als mij ging en dus moest ik in Sydney al afscheid nemen van iedereen.

De volgende dag vertrok mijn bus om 07:00 en het was zo'n 9 uur rijden naar het surfkamp, dit was een erg vermoeinde reis. In de bus kregen we al wat te horen over onze surflessen en het surfkamp zelf. Je kon een extra pakket kopen (wat ik heb gedaan) waarmee je verschillende extra activiteiten kon doen (raften, kayaken en kangaroo golf). Ook kreeg je bij dit pakket alle foto's die tijdens het surfen worden gemaakt en mocht je naast de lessen zelf alle surfspullen pakken om zelf nog te gaan surfen. Eenmaal aangekomen op het surfkamp kregen we een rondleiding over het park en daarna kregen we ons avondeten. Al het eten en drinken was inclusief en was altijd om vaste tijden en was erg goed. De volgende morgen hadden we onze eerste surfles. Elke dag had je s'ochtends en s'middags een les van 2 uur en verder kon je dan zelf nog surfen, de extra activiteiten doen wat ik dan gedaan heb of gewoon lekker relaxen. De eerste surfles begon met wat theorie waarbij de basis dingen en wat veiligheidsregels werden uitgelegd. Daarna gingen we naar het strand. We begonnen hier altijd met een warming up en het oefenen van de pop-ups, dit is hoe je vanaf je liggende positie moet opstaan wanneer je een goede golf te pakken hebt. Daarna gingen we het water in en mocht iedereen proberen te surfen. De eerste paar golven gingen nog wat moeizaam maar daarna ging het steeds beter en tijdens de eerste les kon ik al staan en had ik wat goede golven te pakken;). De volgende dagen werden de golven steeds beter en werden ze ook wat hoger dus dat was erg gaaf. Ook ging het surfen elke dag steeds beter en kon ik beter blijven staan en wat bochten maken. Naast de lessen zijn we zelf ook nog een paar keer het water in gegaan om zelf te gaan surfen. Ook kon je bijna elke dag een extra activiteit doen zoals ik eerder al had gezegd. We begonnen met het raften in zee. Dit was leuk om te doen alleen waren de golven niet zo hoog waardoor we maar heel even het water in zijn geweest. De volgende dag kon je golfen, dit was leuk om te doen maar ik ben er wel achter gekomen dat dit geen sport voor mij is, haha. Het was erg grappig want er liepen allemaal kangaroo's rond op de golfbaan. De laatste dag kon je kajakken. Dit was erg leuk om te doen en de natuur was echt super mooi. s'Avonds gingen we altijd gezellig met een groep zitten en deden we spelletjes of gingen we bij het kampvuur zitten. Het surfkamp was echt super en het surfen zelf was erg gaaf om te doen. Verder heb ik hier weer veel leuke mensen ontmoet. Na de 5 dagen surfen vertrok ik richting Byron Bay. Hiermee zit al het geoorganiseerde erop voor mij en begint al het zelfstandige. Ik zit nu nog steeds in Byron Bay en ik blijf hier tot donderdag. Daarna vertrek ik vertrek omhoog op de Ooskust richting Cairns.

Kort samengevat heb ik al super veel dingen gedaan en veel mooie dingen gezien en heb ik het erg naar mijn zin. Ook heb ik al een veel leuke mensen ontmoet. Voor nu laat ik het hier bij. Alles wat ik in Byron Bay heb gedaan houden julllie nog tegoed.

Groetjes vanuit het zonnig Byron Bay
Voor nu laat ik het hier bij.


  • 02 November 2014 - 12:31

    Claudia:

    Lieve schat, het bellen ging niet zo goed maar nu kunnen we alles toch lezen. Wat heb je al veel gedaan en gezien. Super trots op je:). Succes met het duiken morgen. Groetjes en dikke kus mam

  • 02 November 2014 - 12:35

    John:

    Hoi Rick,
    Leuk verslag hoor en wat heb je al veel gedaan en gezien. Ook leuke mensen ontmoet. Het gaat vast nog veel leuker worden. Super trots op je hoor!!
    liefs pap

  • 02 November 2014 - 12:50

    Corrie Hoffer:

    Hallo Rick

    Leuk om jouw reisverslag te lezen dat jij al heel wat hebt gezien,leuke reisgenoten ontmoet.geweldig dat jij geniet.maak er een reis van die je niet zal vergeten.top genieten van alles.

    Groet corrie

  • 02 November 2014 - 13:00

    Ome Nico En Wilma:

    Hallo Rick, wat maak je veel mee, een prachtige ervaring. Ga er vooral heel erg van genieten en we blijven je volgen. Heeeeeel veeeeeel plezier. Groetjes van ons.

  • 02 November 2014 - 13:03

    Gerda:

    Hoi Rick,
    Wat goed om te horen dat je het zo leuk hebt!!
    Om jaloers op te worden, en geweldig om zulke leuke dingen met elkaar te doen.
    Het lijkt mij een goede start als ik dit zo hoor van je reis. Fijn lijkt mij om in het begin even wat zaken te weten, en dingen samen te doen voordat je zelf in je eentje weer verder gaat.
    Alhoewel, dat is meestal niet het geval dat je echt altijd alleen reist.
    Zoals ik kan lezen tref je altijd weer leuke mensen bij dit soort reizen, omdat ze allemaal voor hetzelfde komen. Dezelfde activiteit, en iedereen wil er een goede tijd van maken.
    Je komt straks vast en zeker weer andere leuke mensen, of bekenden tegen met wie je waarschijnlijk weer samen verder reist.
    Erg leuk om van je te horen, en ik zal je reisverslagen volgen.
    Ik zit niet op facebook, dus ik hoop dat ik je reisverslagen op een andere manier kan volgen.
    Veel plezier, en geniet ervan!
    groetjes Marijke en Gerda

  • 02 November 2014 - 13:55

    Eric V Voorst:

    Hallo Rick,
    Wat een heerlijk verslag. Dus we reizen met je mee!
    Geniet er van en laat het een onvergetelijke reis worden!
    Hartelijke groet van ons.

  • 02 November 2014 - 16:23

    Alie Hoffer:

    Wat een leuk verslag en wat heb je al een hoop gezien en gedaan. Vooral het golfen was hartstikke leuk denk ik haha. Nog even en dan ga je het allemaal zelf doen maar dat gaat vast lukken. Het is bij jou in ieder geval beter weer, want hier is het nu echt herfst. Geen zonnetje meer te bekennen. Nog veel reis plezier.

    Groetjes Alie.

  • 02 November 2014 - 19:42

    Ronnie:

    Hallo Rick,

    Wat leuk om je eerste reisverslag te lezen. Wat is het fijn dat je al leuke mensen hebt ontmoet.
    Tijdens je verdere reis kom je vast nog meer mensen tegen, die wel met je meereizen.
    Heel veel plezier en we wachten op je volgende reisverslag.

    Geniet ervan en veel reis plezier.

    Groetjes Ben en Ronnie

  • 03 November 2014 - 16:56

    Koopmannetjes:

    Hey Rick

    Wat fijn om die verhalen te lezen, wat zou je gespierd thuis komen van al die kilometers lopen en surfen. Wat zandboarden is moet je ons maar uitleggen als je weer thuis bent. Jammer dat je de dolfijnen niet van dichtbij hebt gezien maar wie weet komt dat nog een keer op deze reis. Fijn dat het goed met je gaat en dat je zo geniet van alles. Veel plezier voor de komende tijd en tot het volgende reisverslag.
    groetjes De Koopmannetjes

  • 05 November 2014 - 21:11

    Willie En Geer:

    Hoi Rick,

    Geniet van je reis en alles wat je meemaakt.
    Maak er wat moois van, maar als we je verslag lezen doe je dat al volop.

    Groetjes,
    Willie en Geer


  • 07 November 2014 - 10:49

    Rick:

    Hallo allemaal,

    Leuk om al jullie reacties te lezen, bedankt daarvoor!
    Ik heb inmiddels al weer genoeg meegemaakt en gezien maar dat bewaar ik voor mijn volgende verslag;)

    Groetjes rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 December 2014

Back home again

08 December 2014

Arriving at my last stop

21 November 2014

My trip continues

02 November 2014

First 2 weeks in Australia
Rick

Actief sinds 17 Okt. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 1992

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

17 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: