Back home again - Reisverslag uit Oudesluis, Nederland van Rick Hoffer - WaarBenJij.nu Back home again - Reisverslag uit Oudesluis, Nederland van Rick Hoffer - WaarBenJij.nu

Back home again

Blijf op de hoogte en volg Rick

18 December 2014 | Nederland, Oudesluis

Hello everyone,

Ik ben inmiddels weer terug in het koude en regenachtige Nederland na een lange vlucht van zo'n 32 uur. In mijn laatste dagen heb ik nog een tour naar de tablelands gedaan voor 2 dagen. De eerste dag zijn we naar een aantal watervallen geweest, hier konden we ook nog zwemmen en zijn we naar een aantal uitkijkpunten geweest. Verder zijn we ook nog het regenwoud zelf in geweest. De volgende dag vertrokken we al om 05:30 om te gaan kanoën en de zonsopgang te zien. Ook hebben we die ochtend nog gemountainbiket. De omgeving zag er hier heel mooi uit. 's Middags gingen we vervolgens weer terug naar Cairns. De volgende ochtend vertrok ik met de bus naar Mission Beach, hier ging ik mijn Skydive doen die ik nog geboekt had. Het was zo'n 2 uur met de bus naar Mission Beach. Daar werden we in kleine groepen verdeeld, kregen we onze spullen en gingen we met een klein busje naar het vliegtuig toe, waar we met ze 8e inzaten. We zouden uit het vliegtuig springen op 14000 feet, dit is bijn 4,3 km. Eerst hadden we een free fall van zo'n 1 minuut voordat de parachute openging en dit duurde ook nog 6-7 minuten voordat we op het strand lande. Het uitzicht was ongelooflijk mooi en de free fall het was echt super gaaf!

Verder heb ik nog een 2-daagse tour gedaan naar het regenwoud in Cape Tribulation. Hier hebben we een krokodillentocht gedaan op de Daintree river, waar we alleen 2 kleine krokodillen hadden gezien. Verder zijn we hier ook weer het regenwoud in geweest en werd er wat verteld over het regenwoud, de verschillende planten, bomen en dieren die er in het regenwoud zijn. 's Middags ging ik hier nu jungle surfen. Hier hebben ze platforms boven in de bomen gemaakt en zijn er kabels verbonden tussen deze bomen. Je zit dan vast aan deze kabel en zo kan je van boom naar boom slingeren. De omgeving hier was weer erg mooi. De volgende ochtend werden we weer opgehaald en gingen we terug naar Cairns. Op de terugweg zijn we nog langs een aantal uitkijkpunten geweest en op 1 plek konden we nog in een rivier zwemmen. De laatste dagen heb ik eigenlijk niet meer zoveel gedaan, een beetje gerelaxed en nog naar de lagoon geweest. De laatste dag moest ik vervolgens nog erg lang wachten voordat ik werd opgehaald om naar het vliegveld te gaan omdat mijn vlucht pas om 05:30 was. Vanaf Cairns vloog ik eerst naar Brisbane wat maar 2 uur vliegen was. Vervolgens vloog ik naar Guangzhou, dit was ongeveer 9 uur en hier moest ik vervolgens 6 uur wachten voor mijn vlucht naar Amsterdam, wat ook nog eens 12 uur vliegen was. Kortom een erg lange en vermoeiende reis.

Ik heb onwijs genoten van mijn reis, ik heb een hoop leuke en gave dingen en tours gedaan, een hoop mooie plaatsen gezien en veel leuke mensen ontmoet. Bedankt voor het volgen en alle reacties!

Groetjes Rick

• 18 December 2014 - 19:11

Alie Hoffer:

Wat heb jij genoten van je reis. Mooie dingen gezien, gave dingen gedaan, hoop mensen gesproken. het was allemaal de moeite waard. Maar ik heb ook zeker genoten van je reisverslag. De indrukwekkende dingen heb je heb gedaan, echt gaaf om de foto's daar van te zien.